blondehair.blogg.se

Fullt ös!

Publicerad 2016-10-29 16:31:14 i Allmänt,

Hej!
Börjar inse varför jag tog en lång bloggpaus i våras, min tid är inte det jag har mest av, dock är det ju himla kul att blogga iallafall så ska försöka göra 1-2 inlägg/dag. Igår firade vi ju som jag skrev i ett tidsinställt inlägg min morfar som fyllde 80år. En riktigt trevlig kväll med god mat så jag var inte hemma förrän närmare midnatt. Min morfar blir så rörd när man uppmärksammar honom och det är så gulligt att se, dessutom var ju min farmor och farfar där, jättekul eftersom jag tyvärr inte så ofta hinner träffa den äldre ligan. Denna helgen är min enda helt lediga helg till jag åker till usa (eller ledig och ledig, från mitt heltidsjobb iallafall) så jag unnade mig en sovmorgon till klockan 9, as skönt. Drog till min lilla ponny sedan och hade en riktigt härlig uteritt, men man märker verkligen att det är höst nu, jättekallt ute. Åkte därefter direkt till coop o veckohandlade, lite fattigare men med massa mat rikare åkte jag hem och åt sen lunch runt 15-tiden. Senaste timmen har jag storstädat och nu står plugg på schemat innan jag ska in och käka middag i stan med en kompis. Trevlig lördag, och fullt ös, precis som jag gillar det!
 

Fina släkten igår!


Födelsedagsfiraren, grattis morfar!
 
Förrätt: Löjrom (mums) med någon slags friterad råraka, gott!
 
Varmrätt: Oxfilé med potatispuré, äter ju 90% vegetariskt så är inget fan av kött, särskilt inte rött kött, men smakerna var bra.
 
 
Efterrätt: Chokladmousse med havtorn, chokladen var lite för mastig tyckte jag, men havtornen var magisk.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2016-10-29 19:26:19

Guud vad gott!

Svar: Ja, jättemumsigt :)
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela