blondehair.blogg.se

Contouring

Publicerad 2016-03-10 17:30:00 i Allmänt, Makeupartist, Smink,

Contouring är ju fortfarande den största trenden inom makeup och det har vi väl att tacka Kardashians för. Jag tror dock att man kommer titta tillbaka om 10 år och tyckta alla vita highlighters ser crazy ut. Under min makeupartist utbildning jobbade vi givetvis mycket med denna teknik och det många faktiskt glömmer är att man måste anpassa contouren efter just sin ansiktsform. Generellt ska man ju lägga shadingen under kindben, vid hårfäste och haka samt highlighting panna, nästa, över kindben och runt bryn. Shadingen ska ju förminska och highlighting framhäva. Ett ovalt ansikt är det optimala, har man exempelvis ett väldigt runt ansikte bör man inte skugga vid horfäste och haka så mycket, det förminksiar ju och gör att ansiktet ser ännu rundare ut. Vill man ha en skimmrande highlight kan man ha det ovanför kindbenet, man bör dock inte ha skimmer under bryn, näsvingen osv. Jag får ofta frågan om just tips med contouring och om man bör använda krämiga eller puderformat. När jag lägger min egna vardags contouring använder jag Anastasias kit, perfekt. När jag gör sminkjobb brukar jag lägga en bas shading med krämprodukt och sedan komplettera med torraprodukter. Torra produkter håller längre och ska man alltså sminka sig själv rekommenderar jag det.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela