blondehair.blogg.se

5 anledningar att välja ett friskare liv

Publicerad 2016-03-10 14:30:00 i Allmänt, Ätstörning,

* Din kropp behöver näring, liksom alla kroppar. Bara alla organ kräver mycket mat. Jag kan lova er att hjärtsvikt, yrsel och svimmningar inte är att leka med. Det säger jag utifrån egna erfarenheter.
 
* Att vara inlagd, ligga på sjukhus och se ens vänner och familj resa, plugga och leva livet. Det får en att inse att med en ätstörning lever man inte livet.
 
* För attkunna följa sina drömmar och göra det man älskar. 
 
* Mat är faktiskt himla gott. 
 
* Alla människor är värda att älska sig själv. Att hela tiden hitta fel på sin kropp matar hjärnspökena och ökar ångesten. Vilken människa vill kunna leva sitt liv med ångestdämpande?
 

Jag är så otroligt glad att jag kommit så långt idag som jag gjort. Idag är jag genuint lycklig och mår bra. Från att ha konstant ångest och kunna stå i evigheter och hata min kropp har jag idag accepterat den. Om några veckor blir jag utskriven/friskskriven. Då är jag säker på att jag kommer ta det sista steget och verkligen bli fri. Man blir inte fri genom att knäppa på fingrarna eller inte utmana sig. Det är en resa med blod, svett och tårar men det är så värt det. För livet som frisk är så jäkla mycket bättre än livet som sjuk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela