blondehair.blogg.se

Träningsdax

Publicerad 2016-01-27 17:32:00 i Allmänt, Hästar,

Idag mina vänner, ska jag och Nobless för första gången på ca 3år träna för tränare igen, äntligen! När jag var yngre tränade vi 2 gånger i veckan, en hopp och en dressyr. Sedan blev det tränar något mer sporaliskt men nästan alltid en träning i veckan. Det var under åren jag tävlade aktivt och det var verkligen superkul. Under mitt sista ponnyår blev ju Nobless skadad, hösten 2012, och då var hon skadad ett år (blev till och med utdömd). Men när jag väl red igång henne igen och hon blev fullt igångsatt fick jag ändå inte tävla henne på riktigt så då blev det mest att vi hemma-red och red lite klubbtävlingar i närheten. Sommaren 2014 bytte vi stall och under den hösten blev min anorexi mer och mer påtaglig. Jag fick ridförbud (vilket jag dock inte höll) fram till jag blev inlagd. Under hela 2015 ville jag bygga upp henne då jag inte riktigt hade samma känsla som innan och då ville jag inte "visa upp mig" för tränare. Men jag står ju i ett dressyrstall där alla tränar väldigt aktivt. En tjej som heter Sofia är ute varje onsdag i stallet och jag har ridit samtidigt hon har lektion några gånger o det känns som hon skulle passa mig och Nobless. Så min plan är att rida för henne en gång i månaden mest för att få lite imput. Jag är taggad! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela