blondehair.blogg.se

Symptom från anorexi

Publicerad 2016-01-16 09:59:00 i Allmänt, Ätstörning,

Mycket av mina symptom som kom när jag åt allt sämre och blev allt mer långviktig (så som lågt blodtryck och puls, hjärtklappningar, leveravikelser, ingen mens, lagunohår, yrsel, svimmningar, blåmärken osv..) blir mer och mer avlägset varje dag eftersom jag nu äter regelbundet och bra. Jag måste dock fortfarande äta kalktillskott då jag med allra största sannolikhet lider av benskörhet. Något som också har blivit en följt av anorexin är mina tänder. Jag får nämligen fruktansvärd beläggning och tandsten. Ingen vet riktigt varför men troligtvis beror det på någon näringsbrist som jag fick för ett drygt år sedan och som sedan gjort något med munbakterierna.. 
Igår var jag hos tandläkaren igen, skäms nästan över att visa upp före bilden, då var jag ändå och fixade dom i juli. Så på mindre en ett halvår (med daglig flour och tandtråd) blir dom ändå kaos. Tandläkarna ville först inte boka ny tid när jag hade varit där så nyligen men när jag sa att jag hade komplikationer p.g.a. anorexi gick det himla fort att få en tid.. Dessutom ska jag tillbaka på tisdag och sedan en gång till. 
 
Jag kan checka av de allra flesta punkterna här faktiskt, dock ingenting på proteinbrist då det är det jag ätit allra mest av.
 
 
Resultatet blev bra iallafall.
 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2016-01-16 20:19:12

Jag tycker att du är fin oavsett. Du behöver inte skämmas. Att vara/ha varit sjuk ger vissa symptom. Precis som en del som genomgår strålbehandling tappar håret. Du är fin <3

Svar: tack, din kommentar värmer <3
swarovskiponnyn.blogg.se

Postat av: Nathalie

Publicerad 2016-01-18 12:12:07

Vad bra det blev Malin!! Superfin är du <3

Svar: <3
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela