blondehair.blogg.se

Säker stil

Publicerad 2016-01-28 09:52:00 i Allmänt, Mode,

En av mina favorit podcasts är Säker Stil med Ebba von Sydow och Emilia de Poret. Jag har tidigare nämnt denna bloggen och varje gång jag lyssnar på den blir jag mode-motiverad. De har ju släppt en bok som heter säker stil och den skulle jag mer än gärna vilja ha. Deras grund tänk är att ha en grund garderob - med bas färger som man kan mixa och matcha hur som helst. Och i god kvalité. Detta är verkligen något jag har jobbat på de senaste åren. Jag vill kunna ha tidlösa plagga i garderoben som funkar till allt. Som man kan klä upp och ner och som håller. Det är ju verkligen individuellt vad man tycker passar än. Jag själv är en kjol och klänningstjej och köper därför mest sådant (och blusar då givetvis). Mitt favoritmärke är Filippa K som är hållbart, snyggt och det passar alltid.
Jag tycker att det är viktigt att man tänker igenom färgerna i sin garderob. Har man bara massa mönster och galna färger som inte går ihop blir det kaos. Min garderob består av naturfärger (vit, beige, brun, grå och svart) samt rosa och blåa nyanser. Då kan jag köpa accessoarer till dessa plagg osv och veta att jag alltid har saker som passar. 
Mina tips för en tidlös garderob;
- Strukturera och planera dina inköp. Impuls köp inte dina plagg. 
- Ha inte bara massa färger och mönster som inte går att kombinera.
- Varje nytt plagg i garderoben ska kunna gå att kombinera till minst 5 outfits. 
- Lägg dom extra pengarna på basplaggen. De må vara tråkiga men det är både hållbart för miljön och plånboken i längden. 
 
Det viktigaste av allt är att tänka ut vad för stil man själv har. Vad är man bekväm i och känner sig snygg i? Trivs man i sin stil är man självsäkrare och mår bättre. Följ inte trender, följ ditt hjärta!
 
 
 
Delar ur min walk in closet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela