blondehair.blogg.se

Nackdelen med att vara hästägare...

Publicerad 2016-01-16 14:21:00 i Allmänt, Hästar,

... igår efter att jag jobbat hela dagen och slutade 17 var det redan mörkt. I -11 grader var det dags att åka ut till stallet och promenera ponnyn i skogen. Jag hade dock turen att ha rödservice vilket betyder att jag bara hade min häst att ta hand om. Eftersom hon går i en liten hage själv där hon dessutom står helt still då hon är väldigt lugn, vill jag att hon kommer ut och rör på sig varje dag. Variation är bra, och dessutom nu när det är så himla kallt vill man inte att muskler och leder stelnar till helt. Som grädden på moset dog telefonen som jag lyssnade på en podcast med såfort jag tog upp den ur fickan igår. Där var jag, mitt ute i skogen, kolmörker och minus 11. Att vara hästägare är inte bara att mysa i skogen i en piké på sommarkvällar.
En häst ska skötas alla dagar om året, oavsett väder.
 
Saknar tävlingar, gröna träd och värme.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela