blondehair.blogg.se

Lång ledig helg på ingång

Publicerad 2016-01-07 17:32:27 i Allmänt,

God eftermiddag!
Sitter för tillfället i soffan och slösurfar. Om en knapp timma går jag in på mitt sista jobbpass för denna veckan, har chatten ikväll 18-22 så det är ju rätt lugnt. Är sedan ledig tre dagar i sträck vilket jag inte minns när det hände senast. De dagarna kommer iallafall spenderas med vänner och hos min lilla häst. På tala om min häst, henne var jag sådär pepp till att åka till imorse när klockan ringde och mobilen visade -12 grader. Men det var bara att klä på sig och ge sig ut i kylan. Tog en promenad med henne idag då jag inte ville att mia fötter skulle domna av helt. När det är såhär kallt är det ju dock viktigt att de rör på sig för att inte riskera kolik med tanke på att de oftast dricker sämre när hela vattenkaret är en isklump. Inte så konstigt kanske..
På måndag börjar jag jobba heltid på kontoret igen, jag har ju jobbat hemifrån mycket det senaste men nu hade en tjej slutat så de ville ha mig på telefon i 2,5 månad. Det blir kul, jag älskar kollegorna på mitt jobb och dessutom  älskar jag ju att "klä upp mig". När jag jobbar från soffan sminkar jag ju mig inte direkt och sätter på mig en snygg klänning. Hästen kommer att bli motionerad på kvällar och sminkjobb och vänner får dela tid med ponnyn på helger. Jag gillar dock att ha fullt upp, ångesten blir mindre och maten görs i lådor och äts på rutin. Då hinner jag inte fundera så mycket.
Nu tänkte jag förbereda lite inför jobbpasset, vi hörs!

Snön har precis börjat falla igen, en gammal barbacka-galoppbild från första snön som kom typ 2010/2011?

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2016-01-07 22:55:48

Du verkar har ett otroligt smidigt jobb då du kan jobba hemifrån när du har chatten som du brukar skriva om, skulle du inte kunna beskriva vad det är du jobbar med och vart du jobbar? Kram

Svar: Absolut, gör ett inlägg om det som kommer upp senare idag :) kram
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela