blondehair.blogg.se

Kakelplatta = mixplatta

Publicerad 2016-01-18 10:05:00 i Allmänt, Makeupartist,

Något jag alltid använder mig utav när jag gör sminkuppdrag är en mixplatta. Då har jag en liten metallplatta där jag mixar nyanser på foundations, glitter, skuggor och allt möjligt. Jag har däremot saknat något att lägga cc-cream, concealer osv på hemma. Jag duttar nämligen först ut det med en beautyblender för att sedan jobba det med en pensel när jag jobbar på mig själv. På kund går jag raka vägen från mixplatta till pensel. Att använda händena är något jag ogillar, gillar inte att ta i krämer supermycket då jag inte gillar att känna mig kladdig. Dessutom är penslar som man tvättar regelbundet mer hygieniskt också (trots att jag såklart spritar händerna innan jag sminkar vare sig mig själv eller andra). Men jag har varit i behov av en större mixplatta till mitt sminkbord hemma. Då mina föräldrar håller på att bygga nytt hus har de nu spenderat lite tid i olika kakelaffärer så i lördags bad jag dem ta med en grå platta hem (som matchar mina gråa detaljer). Tvättade bara av den med lite tvål och ska sprita den, vips har man en snygg och gratis mixplatta!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela