blondehair.blogg.se

Jag skulle aldrig...

Publicerad 2016-01-07 14:13:00 i Allmänt,

... färga mitt hår brunt. Missuppfatta mig inte, brunett är många gånger så mycket snyggare än blondt hår men jag vet att jag skulle ångrat mig. Gå tillbaka till att vara blondin sedan lär ju inte vara lätt.
 
... äta ost. Jag har aldrig ätit en ostmacka. Slutade att äta "smältost" på toast, pizza osv. när jag var runt 5år och har aldrig ätit mozzarella, fetaost, chevre m.m.
 
... klara mig en dag utan glasögon/linser. Med en syn på -6,5 samt -7 är linser ett måste. När min syn har stabiliserat sig kommer jag lätt att göra en laseroperation. Tänk att vaka upp och inte se suddigt varje dag.
 
... somna med smink. För några år sedan kunde jag göra det för att min hy och fransar inte blev dålig. Det skulle den inte bli nu heller, men som makeupartist och fristående hudvårdskonsult vet jag hur viktigt rengöring och fukt är. Jag vill inte ens tänka på alla bakterier som finns om man somnar med smink.
 
... bli vegetarian på heltid. Jag älskar linsbiffar, vegetariska alternativ, bönor m.m. Däremot tycker jag att kyckling, kött och fisk är alldeles för gott och jag vill inte göra förbud i min kost. Dessutom har jag hört att man inte får i sig alla de essentiella aminossyrorna rent proteinmässigt, iallafall med en helt vegansk kost. Men att ha ett par vegetariska dagar i veckan tror jag är bra.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-07 19:21:34

Veganer kan få i sig essentiella aminosyror genom till exempel quinoa, sojabönor/tofu, bovete, hampafrön, chiafrön och baljväxter! :)

Svar: Okej, tack för infon. Då lärde jag mig något nytt! :)
swarovskiponnyn.blogg.se

Postat av: Sophia

Publicerad 2016-01-08 00:37:35

Jag skulle aldrig klara av att bli vegetarian. Jag lever på kött och kyckling (mest kött). :)
Visst, linser och sånt är gott. Det kan man äta när man vill. Men nej, inte bli vegetarian.
Fast man kan införa att testa ära vegetarisk kost 1 gång i vecka . Det skulle funka. Annars nej :P hehe

Svar: Haha eller hur :)
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela