blondehair.blogg.se

Halvfabrikat

Publicerad 2016-01-14 09:32:00 i Allmänt, Mat/Recept, Ätstörning,

Något jag vet många anoretiker har problem med är halvfabrikat. Det målas hela tiden ut i media att det inte ä nyttigt för våra kroppar. Abslolut, mat lagad från grunden är givetvis bäst. Middagarna äter jag alltid tillsammans med mina föräldrar (om jag är hemma då vill säga) och då lagar vi nästan alltid mat från grunden vilket både är väldigt bra och gott. Men jag tror att det är viktigt att man inte är rädd för halvfabrikat, därför äter jag ofta vegetariska sådana som lunch. Dels för att det är gott och sedan är det väldigt smidigt då jag till lunchen bara äter själv och har ofta ont om tid. Jag tror att om man äter det max ett mål om dagen, med fräscha grönsaker och annat bra tar kroppen ingen som helst skada. Balans är nyckeln. Att däremot köpa en hel färdigrätt (undantag soppor) från frysdisken är något jag inte skulle göra. Då är ju varken kolhydratkällan, såsen eller grönsakerna färska vilket gör att näring försvinner. Det är min åsikt i ämnet iallafall och jag rekommenderar Hälsans Kök om ni vill ha goda, vegetariska och bra halvfabrikat.
 
 
Hälsans Köks Sojanuggets, muuums!

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2016-01-14 17:15:47

Bra skrivet! Och tack för tipset på hälsans kök, ska köpa hem och testa framöver :) kram!

Svar: Tack, det tycker jag du ska göra :) kram
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela