blondehair.blogg.se

Gårdagens läkarbesök

Publicerad 2016-01-15 09:24:00 i Allmänt, Ätstörning,

Igår var jag på östra igen. Jag är ju där varje vecka, varannan har jag samtal med min psykolog och varannan vägning och kostsnack. Min sjuksköterska har varit på semester typ 5 veckor så hade inte träffat henne på länge, hade heller inte vägt mig på 2,5 vecka. Vågen var 3hg upp haha, samma visa varje gång. Några hekton upp, några ner. Trots att jag äter fullt normalt har vikten stannat upp i princip. Jag väger på hektot samma som jag gjorde för ett par månader sedan liksom. Mitt bmi är fortfarande "anorektiskt" (inte alls mycket dock) men då jag faktiskt fick tillbaka min mens förra månaden beslutade vi att vi nu inte ska höja kaloriintaget mer då jag redan nu äter mer än snittkvinnan och att vikten är stabil. Vi ska istället fokusera på att jag ska utmana mig och äta mat jag har svårare för. Det känns jättebra iallafall och jag är så glad att jag har ett team som inte bara fokuserar på siffror utan individen och hur man mår också. Med andra ord var det en glad Malin som åkte till stallet igår :)
 
 
Hösten 2014, innan jag las in, man ser i ansiktet hur livlös jag såg ut och hur dåligt jag mådde. Jag är så glad att jag kommit mycket längre både psykiskt och fysiskt idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela