blondehair.blogg.se

Ett år sedan..

Publicerad 2016-01-31 10:10:00 i Allmänt, Ätstörning,

Idag är det den 31 januari 2016. För exakt ett år sedan skrevs jag ut efter 12 veckors slutenvårds inläggning för anorexi. Det var plågsamma månader och jag tror aldrig jag gråtit så mycket, men det blev också räddningen. Med daglig hjärtsvikt, yrsel, låg puls och blodtryck, leveravvilkeser och ångest var inläggning ett måste. Trots att jag aldrig själv såg mig som "tillräckligt sjuk". När jag skrevs ut var jag fortfarande väldigt sjuk psyiskt och jag gick ganska snart in i ett återfall (dock inte lika illa). Jag brottas fortfarande dagligen av mina hjärnspöken och maten är fortfarande en kamp varje dag. Men jag har kommit långt psyiskt och fysiskt och idag vet jag att min kropp behöver näring och jag ger den det. Att spendera flera månader av sitt tjugoåriga liv på sjukhus när vänner festar, reser och pluggar är jobbigt.
Idag vet jag att vill jag uppnå mina mål finns det bara en väg. Och den är inte tillbaka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela