blondehair.blogg.se

En underbar jävla jul

Publicerad 2016-01-12 14:37:00 i Allmänt,

I lördags var jag och Nathalie på bio och såg En underbar jävla jul som är gjord utav Helena Bergström. På SFs hemsida beskrivs den såhär;
27-åriga Simon och Oscar har varit ett par i tre år. Tillsammans med sin nära vän Cissi har de köpt ett ”karaktärsfullt” hus i Bromma. Det är i stort behov av renovering men ett rum på övervåningen har de prioriterat. Barnkammaren. Den är klar! Cissi är i nionde månaden. Vem är pappan? Det kan vara Oscar ELLER Simon.Tillsammans ska trion bilda familj.
Detta är dock en hemlighet som de skjutit på att berätta för sina egna familjer i snart ett år. Nu finns det ingen återvändo, det kan inte vänta längre. Hemligheten måste fram! Och vilken tidpunkt vore mer perfekt än julafton – toleransens högtid. Dagen då alla måste älska varandra, och vara snälla mot varandra. Jesus födelsedag!
 
Det var verkligen en rolig film men man fick samtidigt en liten tankeställare. Det är helt galet att vissa människor verkligen kan vara homofober, ha fördomar mot allt från homosexualitet till människor med olika bakgrunder. En väldigt nyttig film som jag tycker att alla borde se. FIlmen som rörde extremt viktiga frågor var ändå gjord på ett lättsamt och humoristiskt sätt. Vanligtvis brukar jag inte tycka att svenska filmer är särskilt bra, men detta är helt klart en utav de bättre. Jag ger den 4,5/5 och rekommenderar alla att se den. Jag blev väldigt positivt överraskad och de nästan 2h flög iväg, det kom till och med ett par tårar från mig ett tag. Bra betyg helt enkelt!
 
 

Kommentarer

Postat av: Loco

Publicerad 2016-01-12 16:11:50

Åh har varit nyfiken på den filmen! Får ta och kika på den :)

Gillar du att fynda? Kika då in hos mig :)



Svar: Ja det tycker jag verkligen :)
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela