blondehair.blogg.se

Dumma hjärnspöke..

Publicerad 2016-01-18 14:24:00 i Allmänt, Ätstörning,

Något som jag tycker är oerhört jobbigt, men som jag tränar på varje dag på jobbet, är att äta när andra människor ser. Jag skäms likssm att min kropp behöver mat. Nu äter jag dessutom bra portioner och ofta. Mina hjärnspöken får mig att känna skam för att jag äter. Många på jobbet vet om att jag legat på sjukhus för anorexi. Det som är så jobbigt är att eftersom många har sån okunskap om ätstörningar känns det att alla tycker jag är frisk för att jag äter bra. När jag var yngre var jag väldigt smal naturligt, då minns jag hur jag älskade att visa folk att jag kunde äta mycket utan att gå upp i vikt haha. Livet ändras, tankarna ändras. Jag vet att det är väldigt vanligt att anorektiker just känner skam för att dom äter. Vilket är helt galet. Alla människor behöver mat. Jag har iallafall turen att omge mig av både kollegor, familj, vänner och stallkompisar som äter bra så jag tror att tids nog kommer detta försvinner. To beat it you have to eat it!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sophia

Publicerad 2016-01-19 08:11:46

Sånt är jobbigt :( triggar igång äs.

Svar: verkligen :( kram
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela