blondehair.blogg.se

Wow-kunder

Publicerad 2016-02-10 14:30:00 i Allmänt,

På vår kickoff förra veckan hade vi en föreläsning med författaren och föreläsaren Tomas Lydahl. Föreläsningen handlade om att skapa Wow-kunder. Tomas hade bott i usa i många år och det märktes på hans föreläsningsstil, den var sädär typsikt amerikanisk, vilket jag gillar. 
Jag som dessutom är egenföretagare och nu under 2016 vill dra igång och verkligen få en stabil kundkrets tyckte verkligen att Tomas sa många kloka saker och jag tar med mig mycket kloka ord. 
 
Något som verkligen fastnade i mig var att: Nöjda kunder kommer inte alltid tillbaka, men det gör wow-kunder!
 
En annan sak som sades och som jag verkligen tänkte på utifrån min fristående hudvårdskarriär var att; kunder säger inte alltid om de är missnöjda, de byter bara till konkurrenterna. Det stämmer så bra för hur många gånger har man inte riktigt varit nöjd med en vara och bara bytt till något annat. Då måste man själv som företagare fråga kunden vad de tycker, är de då missnöjda har man ju alltid chansen att rätta till det. Dessutom ska man alltid få kunden att känna sig som vinnare.
 
Work can be okey, work can be wow, time to decide it now!
 
 Pappa fick ett gäng med böcker så jag nappade åt mig en, ser fram emot att läsa den!
 
 Ta beslut av inspiration, aldrig utav desperation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela