blondehair.blogg.se

Vassare sotning

Publicerad 2016-02-03 14:51:00 i Allmänt, Makeupartist, Smink,

Jag fick fär ett tag sedan en kommentar om jag kunde visa mer sminktips, hur man gör olika sotningar, contour m.m. Som makeupartist tycler jag givetvis det är superkul så i helgen gjorde jag en sminkning för att visa lite tips och trix hur man får en "vass sotning".
 
1. Efter att bara ha smörjt ansiktet med fukt + serum sätter jag en tejpbit längs ögat. Var noga med att vinkeln blir lika stor på båda ögonen.
 
2. Lägg primer under så skuggorna håller bättre och sedan lägg de nyanser du själv vill ha. Jag tycker en ljusare highligting skugga precis i ögonvrån och sen inte mer än 2-3 nyanser utöver det. Då blir det ofta för grötigt.
 
3. Ta bort tejpen och lägg foundation + concealer.  Har du tejp försörs basen om den läggs först och gör du en vanlig mörkare sotning faller ofta skuggorna ner och därför är det lättare att göra basen efter ögonen.
 
4. Lägg lite skugga under fransraden, vit ögonpenna i vattenlinje + contouring och rouge.
 
5. Mascara + fyll i ögonbrynen. Sedan är det bara läpparna kvar och sedan är du redo.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela