blondehair.blogg.se

Släppa vikthetsen

Publicerad 2016-02-12 10:08:00 i Allmänt, Ätstörning,

Jag har insett att ju mer sällan jag väger mig, desto mer släpper vikt och sifferångesten vilket är fantastiskt skönt. När jag var som sjukast vägde jag mig flera gånger om dagen och om det skiljde något hekto mellan gångerna fick jag ren panik. Mellan mina vägningar på sjukhuset är det förtillfället 3 veckor, vilket gör att ångesten är mycket mindre. Dessutom vet jag ju att min vikt är väldigt stabilt, det kan skilja några hekton mellan vägningarna men det är ju helt normalt att vikten varierar lite pga vätska och allt möjligt. För mig känns det verkligen som ett friskhetstecken för en av de viktigaste sakerna för mig är att just släppa siffrorna. Jag känner verkligen att jag accepterar min kropp lite mer för varje dag. Det tror jag beror på att jag inte ställer mig på den himla metallplattan var eviga dag. 
 
 

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2016-02-12 15:04:38

Är du normalviktig?

Svar: Tycker du jag ser ut att vara normalviktig? :)
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela