blondehair.blogg.se

Ponnyn behöver inte åka till doktorn

Publicerad 2016-02-13 16:58:31 i Allmänt, Hästar,

Jag är så glad, Nobless är nämligen helt fresh igen. Förra lördagen när jag var ute och red blev hon helt plötsligt väldigt halt. Från ingenstans. Men jag har under veckan promenerat henne ca 45 minuter varje dag. De första dagarna såg hon fortfarande halt ut (dock ingen svullnad eller feber). I onsdags longerade jag henne och då såg hon fresh ut. Mamma och jag beslutade att hon ändå skulle promeneras tills idag. Vi var ute i stallet tidigt på morgonen då manegen dock alltid harvas/vattnas under lördagmorgonen blev det att rida ut i den nya snön. Jag travade och galopperade henne bara på en rak grusväg men hon var fin och kändes inte oren på något sätt. Väldigt skönt är det iallafall och troligtvis trampade hon bara på någon sten förra lördagen så att det blev ett blåmärke på sulan i några dagar. 
 
Busponi <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela