blondehair.blogg.se

Övervinn dina rädslor

Publicerad 2016-02-14 14:22:00 i Allmänt, Ätstörning,

Jag har hela mina uppväxt varit extremt mörkrädd. Då menar jag att jag sprungit i panik från busshållplatsen som tar 30sek och måste låsa bilen när jag kör, tittar bak konstant och blir superstressad. Nu under 2016 har jag dock lagt in två vardagspromenader i veckan för Nobless, för att få komma ut i skogen, inte gå lika hårt (hon behöver upp lite i vikt) samt att spara lite tid. Eftersom det är kolmörkt ute på ridslingorna utan lampor har det bara varit att ta tjuren i hornen. Min räddning har varit podcasts. Från början gick jag bara på ridvägarna (dock i skogen utan att se mer än 1m framför mig). Nu har jag gjort det flera gånger i veckan, då Nobless även varit skadad nu det senaste har jag gått varje dag. Jag övertalar mig hela tiden att det är på landet jag är och bara hästmänniskor o jägare i skogarna. Men det senaste har jag faktiskt vågat gå från vårt torg, 2km i en betydligt läskigare miljö. Det handlar om att träna på det. Lyssnar jag på podcast känner jag mig inte ensam och så får jag inte hålla på att titta bak osv. Jag är fortfarande rädd, men jag trycker undan tankarna. På samma sak gäller det att hitta sina knep för ätsörningen. Något som distraherar än så man står ut i det läskiga. Ju mer gånger man gör det, desto mindre läskigt blir sakerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela