blondehair.blogg.se

Gårdagens träning

Publicerad 2016-02-25 09:52:00 i Allmänt, Hästar,

Igår red jag min andra träning för Sofia. Förra träningen jobbade vi mycket med mina händer och hel rakriktning vilket hon sa hade blivit mycket bättre. Vi inledde passet genom att jobba med uppridningar på meddellinjen och öppnor i trav vilket gick ganska så bra men som Nobless tyckte var riktigt jobbigt då det är ju mycket mer noggrannt när man är på medellinjen än på spåret. Efter det jobbade vi med samlingar och ökningar på fyrkanten i trav och galopp och i högergaloppen var hon magisk fin. Hade en helt fantastisk känsla då. Sedan red vi igenom ett LB program, ska ju rida en programridning (faktiskt för Sofia) på söndag. Tyckte Nobless var lite för stark och var inte riktigt där jag ville ha henne, hon sa dock att det inte syntes. Vi jobbade sedan lite med längning och överstrykningar. 
Min känsla var inte toppen direkt, men stundtals ganska godkänt (jag är så himla kritisk mot mig själv). Men det är ju därför man tränar, för att få hjälp med sina svagheter och bli bättre. Ponnyn var iallafall genomsvettig på varenda liten del så hon var trött och nöjd tror jag allt när passet var slut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela