blondehair.blogg.se

Variation är bra - havregrynsgröt

Publicerad 2015-09-17 14:10:00 i Allmänt, Mat/Recept, Ätstörning,

Varje morgon äter jag kanel - och nejlikasmaksatt havregrynsgröt med äpple och naturell yoghurt. Jag älskar verkligen (torr!) havregrynsgröt och jag tycker det är kul och gott att variera smakkombinationer lite. I förrgår åt jag den naturell med hallonkvarg samt blåbär och jordgubbar till frukost. Det är också himla gott. Googlar man på topping till gröt får man bland annat mycket tips med färsk frukt såklart, men även mycket med kokosflingor och jordnötssmör. För mig är det riktiga fearfoods toppings men jag borde ta och testa det någon gång, det låter ju nämligen väldigt gott. När jag hittat mat jag gillar äter jag det väldigt ofta, dels för att ätstörningen blir bekväm men också för att jag tänker att "varför ska man bryta på ett vinnande koncept". Men man behöver ju inte bryta, bara variera. Man kanske hittar en ny favorit. För testar man inte kan man heller inte hitta något bättre!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela