blondehair.blogg.se

Täcka tatueringar

Publicerad 2015-09-11 14:43:00 i Allmänt, Makeupartist,

Igår i skolan hade vi lektion där man skulle täcka tatueringar. Min fina vän Idah ställde upp, hon har flera mindre tatueringar och vi valde att jag skulle täcka en diamant tatuering på vänster överarm. 

Det viktigaste man ska tänka när man täcker en tatuering är vilka färger som neutraliserar vilka;
svartblå - orange
svartgrön - röd 
grön - röd
blå - orange
lila - gul
gul - lila
orange - blå
 
Själva täckningen var inte jättesvår direkt och resultatet blev faktiskt väldigt bra tycker jag. Jag trodde inte att den verkligen skulle försvinna, självklart såg man "ärren/nålmärkena", men själva färgen var helt borta. Här nedan kommer en stegvis beskrivning hur jag gick tillväga:
1. Rengöring.
2. Alkohol + fuktkräm.
3. Jämna ut hudtonen. Jag täckte tatueringen med ett tunt lager av en studiofoundation (fetare=mer täckande). 
4. Neutralisation. Nu är det dags att börja neutralisera tatueringen. Jag målade tatueringen med orange och röd färg. Ett lager färg - transparent puder - ett lager färg -  transparent puder. För mig räckte det med 2 lager färg tills man inte såg någonting av tatueringens färg längre.
5. Täckning. Här varvar man foundation och transparent puder till tatueringen är helt täckt. Foundationen apliceras med svamp samt med en liten borste (jag använde en ögonskuggborste för att endast täcka tatureringen). 
6. Slutfinish. Avsluta med att pudra ett lager med ett puder med lite färg över tatueringen.
 
Resultatet! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela