blondehair.blogg.se

Sjukhus besök igår

Publicerad 2015-09-08 16:57:00 i Allmänt, Ätstörning,

Igår var jag på Östra igen, eftersom det var måndag. Vågen var faktiskt mycket uppåt, vilket först var väldigt jobbigt och ångestladdat. Jag hade känt på mig att det skulle vara uppåt och det var i och för sig rätt bra då att det var det. För dels att jag kände mig sjukt tjock, hade jag då gått ner hade det varit ännu tyngre att veta att jag hade ytterliggare ännu mer att gå upp. Jag har ju fortfarande endel att gå upp, men för varje gång vågen visar uppåt är det lite mindre. Det är iallafall lite motiverande, eller gör det lättare att tänka iallafall. Nu har jag iallafall gått upp 1kg på drygt en månad vilket jag tycker är bra gjort, väldigt jobbigt men istället för att känna mig kass borde jag ge mig en klapp på axeln.
Som min behandlare sa, det kommer inte vara lättare att gå upp i vikt senare. Och jag måste göra det, för jag vill verkligen bli fri och frisk.
 
#fuckanorexia

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2015-09-11 09:31:24

Du är så klok och det är sant det du säger, det blir inte enklare för att tiden går... Tvärtom! Din viktuppgång har också varit väldigt stillsam och du verkar ha en bra förbränning vilket du ska vara glad över. Jag undrar, vet du ungefär hur mycket du äter, alltså kalorimässigt? Hur såg det ut för dig i början när du "bröt" svälten och hur mycket hoppade du upp med mängderna utan att vikten ökade massor? (Förlåt om du anser frågorna för privata eller så, du behöver givetvis inte svara då.)

Kram och fortsätt kämpa. ♥

Svar: Visst är det så :) Just nu äter jag 2400kcal/dag och har gjort det ett par veckor, men alltid när jag legat på samma kalorimängd i ett par veckor har min förbränning ökat mer och gjort att jag tappat lite igen så kommer nog att höja intaget nästa vecka igen.Jag höjde 50-100kcal i veckan så väldigt långsamt! Tack så mycket, kram och kämpa på! <3
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela