blondehair.blogg.se

Ombreläppar

Publicerad 2015-09-04 14:46:00 i Allmänt, Makeupartist, Smink,

I måndags hade vi läpplektion där vi bland annat jobbade med ombreläppar vilket jag tyckte var superkul. Ombreläppar är liksom ombrehår - i olika nyanser från mörkt till ljust eller tvärt om. På lektionen jobbade vi med tre nyanser av läppennor (samt stift) inifrån och ut. Man börjar lägga den ljusa förgen i mitten, mörkare och mörkare utåt och sedan sudda ut det med en pensel. Efteråt kan såklart sedan lägga highlighter i mitten av läppen o även glans över. I onsdags ville jag göra en ombresminkning hemma - då ljusare från vänster och mörkare o mörkare (blir tvärt om på bilden). Eftersom jag endast har rätt lika stift o pennor i rosa nyanser privat då det är det jag trivs bäst i så var det svårare att få större skillnaden mot på skolan där vi har alla tänkbara nyanser och mer mörkare.  
Min läpp var lite torr då jag skippade läppbalsam före så den ser lite skum ut på ett parti på överläppen och det påverkade färgen där.. Jag har iallafall lagt tre nyanser, vänstrer till höger. Suddat ihop dom till mer naturligt, lagt lite skimmrig higlighter i mitten partiet samt ett genomskinligt glans över.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela