blondehair.blogg.se

Läppstifts förvaring

Publicerad 2015-09-10 14:02:00 i Allmänt, Makeupartist, Smink,

Något som är ett onödigt tidskrävande på min utbildning är att hitta rätt läppstift. Eftersom vi har MakeUpStore som huvudsponsor har jag ju fått (och även köpt för bättre priser) lite stift därifrån. De allra flesta förpackningar ser ju likadana ut vilket gör att man får öppna alla för att hitta det man söker. Det är irriterande och dessutom blir det ju krångligt sedan när kunderna ska välja nyans. Med tanke på att jag ändå lägger stift med pensel på kunder/modeller så köpte jag mig i tisdags en liten "låda" på Panduro med olika fack. Sedan tog jag ut alla stift och la dem i separata fack (i locket skrev jag även vilka nyanser det var i respektive fack). Det ser (och är) något kladdigt men det ger en mycket bättre överblick och jag tar ju ändå upp det med spatel. Jag behöver mycket fler nyanser, främst rosa. Detta är ju mitt "jobbkit" och inte mina privata läppstift. Inte riktigt mina personliga nyanser direkt..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela