blondehair.blogg.se

Glitter

Publicerad 2015-09-05 16:43:00 i Allmänt, Makeupartist,

Igår i skolan hade vi "glitter lektion". När man applicerar glitter gäller det att tänka sunt förnuft, man ska använda sig utav kosmetiksglitter, inte "pyssel glitter" då de partiklarna är mycket större. Sedan ska man givetvis inte applicera glitter på vattenlinjen. För att fästa glitter kan man använda sig av blend & fix eller liknande. Även en klibbigare eyeprimer funkar ju också bra. Därefter kan bara fantasin stoppa än.
 
Vi fick fria tyglar under lektionen, vilket är superkul. Jag gjorde en klassisk, lätt ljusbrun skuggning. Sedan la jag guldig skugga under samt gul/limegrönt glitter över. Därefter la jag en brunglitter eyeliner samt en brun penna i vattenlinjen för att knyta ihop det hela. Samt det "vanliga", en bas, shading, lätta bryn och naturella (bara penna + glans) läppar.  Själv fick jag en mörkare sminkning, lila sotning samt glitter. Svart eyeliner o fransar, samt en vanlig bas, shading, i fyllda bryn samt glans på läpparna. Båda sminkningarna var totalt olik varandra och det är en av de riktigt roliga saker med smink. Kombinationerna är oändliga. Men jag tycker att båda blev väldigt fina. Den jag fick var en sådan man skulle kunna gå ut med och den jag gjorde blev så som jag tänkt. Såg dock bättre ut irl då man såg skuggningen mer. Från o med nästa vecka när jag har med mig egen modell några gånger kommer jag att ta med systemkameran så blir det bättre bilder.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela