blondehair.blogg.se

Filmtips - I Don't Know How She Does It

Publicerad 2015-09-18 14:33:00 i Allmänt,

Jag är verkligen ingen filmmänniska, jag har helt enkelt inte tålamodet. Därför ser jag väldigt sällan på film. Men i söndags när jag jobbade hemifrån beslutade jag mig för att streama upp en film från paddan via apple tvn för att kunna ha någonting att små kolla på samtidigt. Eftersom att jag jobbade parallellt så såg jag inte varenda replik, men helt klart majoriteten av filmen; I Dont Know How She Does It
Enligt Wikipedia beskrivs handlingen såhär: Kate Reddy (Sarah Jessica Parker) balanserar sitt jobb inom finansvärlden med att vara mamma till två underbara barn och fru till den arbetslösa arktiekten Richard (Greg Kinnear). Till sin hjälp har hon sin bästa vän Allison (Christina Hendricks). Kates assistent Momo (Olivia Munn)  lever däremot för sitt arbete. När Kate har fått ett stort nytt konto börjar hennes kollega Jack (Pierce Brisnan) att göra närmanden och Richard får ett jobberbjudande. Saker och ting blir lätt komplicerade.
 
Om man bara läser om handlingen så kanske den inte låter särskilt speciell. Men den var verkligen rolig. Det var för att filmen berättades från väldigt olika perspektiv och det var endel kommentarer som var inne i filmen men liksom kändes inklippta som reportage typ. Det är jättesvårt att förklara med ord, men jag ger den iallafall 4/5 och rekommenderar den varmt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela