blondehair.blogg.se

Drick kvarg

Publicerad 2015-09-26 17:42:00 i Allmänt, Mat/Recept,

I torsdags testade jag drick kvarg för första gången. Jag drack det i bilen mellan middagen och kvällsmaten och då var jag redan väldigt mätt men var tvungen att få i mig lite fler kalorier. Eftersom jag var väldigt mätt önskade jag i studen att den skulle vara väldigt lätt i konsistensen, men den var mycket tjockare än vanlig yoghurt. Men jag har ju vanligtvis supersvårt med väldigt lösa drycker/födor så jag gillade egentligen att den var lite tjockare. Jag valde smaken granatäpple/vattenmelon och den smakade inte jättemycket. Då och då var det lättare smak, det jag gillade dock var att det inte var någon söt eftersmak vilket lyfte upp det hela mycket. Jag har så himla svårt med söt eftersmak.
Jag ger den 3,5/5 och kommer nog köpa den igen samt testa någon mer smak.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela