blondehair.blogg.se

Black and white

Publicerad 2015-09-09 14:39:00 i Allmänt, Makeupartist, Smink,


Igår gjorde vi sminkningar på skolan och sedan fotade vår lärare oss i svartvitt och sedan fick man kolla lite och reflektera det. Det finns flera saker man ska tänka på när man sminkar till just svartvita bilder. För det första så "försvinner" ca 30% av sminket på bild. Därför måste man sminka mycket mer shading etc. exempelvis. Även en fetare bas då allt annars lyser igenom på bilder. Dessutom är det väldigt onödigt att exempelvis göra sotningar i massa olika nyanser. För det kommer inte att synas, man ser mörkt och ljust kort och gott.
 
Bilden till vänster är min sminkning på Hanna. Jag valde att lägga en något tydligare sotning och därav lättare läppar med bara glans o läppenna. Sminkningen jag fick var en ljusare sotning (dock med ving-liner och lösfransar) men då fick jag riktigt mörka läppar. Två helt olika sminkningar men jag tycker om båda två. Att bilderna var i svartvitt gav dessurom en riktigt ball känsla tycker jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela