blondehair.blogg.se

Bästa sushin i Göteborgstrakten

Publicerad 2015-09-19 14:04:00 i Allmänt, Mat/Recept,

Något jag tycker är så himla gott är sushi. Jag försöker att äta det regelbundet (typ en gång i veckan) just för att inte tappa det och bli rädd för det (ätstört..). Jag tycker att det är viktigt att man inte bara kan äta det på ett och samma trygga ställe och därför äter jag det i princip alltid på olika (nya) ställen i stan. Dessutom är det ju så kul att testa olika ställen för att hitta nya favoriter. 
 
Mina topp tre favoritställen i Göteborgstrakten är;
* NKs sushi. Verkligen jättegod sushi, ända nackdelen är att det är något dyrare.
* Mölnlycke Soja Sushibaren. Supergod sushi som pappa ofta köper med sig från jobbet till mig. Där köpte vi veckans sushi (som även representerar bilden nedan).
* Ai Sushi. Här har jag bara ätit en gång, men den ligger vid Feskekôrka och hade jättegod sushi. Hit ska jag tillbaka.
 
När jag köper sushi kör jag alltid samma 10 bitar;
- 4 Omelett, 2 Avokado, 2 Räka och 2 Maki (det är dock alltid olika vilken typ av rullar man får då).
 
 
MUUUUMS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela