blondehair.blogg.se

60-tals makeup

Publicerad 2015-09-15 13:55:00 i Allmänt, Makeupartist,

Igår i skolan hade vi 60-tals sminkning. Typiskt för 60-talet är mycket fransar, eyeliner samt svart och vitt. Vit bas upp till brynen, sedan markerad svart globlinje. Även en tjockare liner samt sedan mycket fransar. Långa överfransar och även en påmålad extra fransrad och extra underfransar. Naturella bryn, läppar och även bas. Ingen shading utan bara lite rosa/aprikos rouge. 
Det var en rolig sminkning att göra, vi sminkade endast på ett öga och då blev det ännu tydligare. Tyvärr tog jag bara en bild på C som jag sminkade när hon blundade och inga bilder på mig. Själv fick jag verkligen dolly-effekten med underfransarna. 
 
Twiggy, ikon från 60-talet.
 
Min sminkning jag gjorde igår. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela