blondehair.blogg.se

Vanilj kvarg

Publicerad 2015-10-20 14:06:00 i Allmänt, Mat/Recept,

Eftersom jag är laktoskänslig äter jag ju laktosfria produkter. Jag är ju väldigt beroende av kvarg och äter det flera gånger per dag. Det laktosfria utbudet har dock varit snålt och bara haft naturell och hallon. Hallonkvargen har jag tyckt är lite söt men äter den ändå rätt ofta just för variationen. Nu har det äntligen kommit i vanlij. Smakade den i söndagskväll, dock tillsammans med frysta bär vilket gjorde att smaken inte kom fram riktigt. Den kändes inte riktigt lika söt som hallonen + att konsistensen var väldigt fast (vilket jag älskar). Naturell tycker jag alltid är godast men just för varationens skull ger jag denna 4/5 och kommer äta den mycket mer, det är en sak som är säker!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-05 19:57:36

Man kan inte vara allergisk mot en soxkerart; för att det ska klassificeras som allergi måste du ha IgE antikroppar och för att de ska bildas måste du ha T-cellsaktivering av B-celler, vilket krävdr föregående cd4 t cell aktivering, vilket bara fungerar för peptidantigen. Däremot kan du vara intolerant mot laktos. Men det är en helt annan mekanism och är snarare ett metabolt syndrom än ett immunologiskt.

Svar: Haha, jag skrev att jag är laktoskänslig. Läs en gång till och ändra din attityd så kommer du längre i livet! :)
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela