blondehair.blogg.se

Sminkning Catwalk - under stress

Publicerad 2015-10-06 14:45:00 i Allmänt, Makeupartist,

Under gårdagens lektion hade vi catwalk tema. Vår lärare sa att under alla år hon har jobbat som makeupartist är det när man jobbar under modevisning som man utsetts för mest stress. Därför var det mycket fokus på tiden under lektionens gång, vilket jag tyckte var väldigt kul. När man gör sminkningar för catwalks  behöver man inte vara millimeter noggrann vilket var fördelen med den typ av sminkning, eftersom modellen går fort, är på långt håll samt har extremt starkt ljus på sig.
30min - Rengöring, göra en glowig bas, shading + highlighting, ögonbryn, mascara samt naturella läppar.
15min - Röda läppar.
15min - En grafisk liner.
15min - Sotade, mer rockiga ögon -
 
 
Oj, brynen ser katastrof ut, så såg dom inte ut irl.

Kommentarer

Postat av: Sophia

Publicerad 2015-10-06 20:37:27

Jag sminkar mig aldrig. Har faktiskt inte sminkat mig sen min student juni 2013. Jag är så dålig och inte riktigt varit intresserad. Eller jo, nu ska jag inte ljuga. Jag är intresserad men jag har så dåligt självförtroende och självkänsla att jag inte förtjänar att känna mig fin. Orkar liksom inte lägga ner tid...
Men jag skulle vilja ha lite smink ibland. Tillslut kanske jag känner mig mer fin?!
Hur länge har du sminkat dig?
Kram <3

Svar: Du förtjänar att känna dig fin, det är dina dumma tankar som säger annat <3Jag har väl sminkat mig väldigt lätt vardagligt sen jag var 12år. Men jag har alltid bara sminkat mig väldigt enkelt men kontinuerligt för sedan dess har jag gått till skola/jobb nästan varje dag. Om jag är helt ledig och bara ska till stallet låter jag däremot alltid huden vara osminkad. Men mer svårare sminkningar har jag väl hållit på med sedan i våras sen jag blev utskriven. Så är inte så himla duktig som andra.. men det är väldigt kul!
Kram <3
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela