blondehair.blogg.se

Sjukhus och stall

Publicerad 2015-10-12 21:45:26 i Allmänt, Ätstörning,

Godkväll!
Nu har jag o mina föräldrar precis sett ett reportage om anorexi på Aktuellt. Där dom trodde att 50% av anorektikerna drabbas p.g.a. en gen. Tyckte det lät rätt konstigt. Visst att psykisk ohälsa kan gå i arv/gener men en just "ätstörd gen", det är jag tveksam till. Man såg även reportens okunnighet när hon intervjuade en från Frisk & Fri och sa något i stil med "då kanske man kan hitta en medicin som botar anorexin". Det är inte riktigt så lätt, det är ju en psykisk sjukdom som visar sig i fysisk form. Tycker jag iallafall. Jag tyckte det var bra att dom upplyste att 10% av alla med anorexi dör, folk måste ta sjukdomen på allvar. 
Påtala om sjukdomen, var ju på östra idag i vanlig måndags-ordning. Vikten var några hekton upp vilket i stunden såklart var superjobbigt. Men mina behandlare är så bra och efter lite samtal kändes det något lättare. Åkte iallafall direkt till stallet sedan och där kunde jag andas. Min fristad, utan Nobless vet jag inte vad jag skulle gjort. Hon såg bättre ut idag, någon ny böld men några mindre och ingen temp. Skönt iallafall och vi red ut i skogen en stund idag och busade vilket vi både tyckte var så himla härligt.
 
Nu ska jag kämpa mig igenom ytterliggare ett mål, denna gång med kvarg, müsli och bär, innan det är läggdags. Vi hörs imorgon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela