blondehair.blogg.se

Ponnyn har nog fått en allergiskreaktion..

Publicerad 2015-10-11 19:04:00 i Allmänt, Hästar,

Idag när jag kom ut till stallet hade Nobless några bölder på hals samt bog. Även ett konstigt sår i svansroten samt ett skrovligt i ansiktet. Hon hade början på ett i svansroten igår men idag var det värre samt mycket mer. Hade det varit i mitten av juli hade jag inte blivit förvånad, för Nobless är ju känslig mot insektsbett. Men nu är det liksom oktober månad. Jag ringde mamma via facetime imorse så att hon kunde se allting. Vi har ju inte bytt foder heller så att det kan ju inte vara något sånt. Verkligen jätteskumt med tanke på tiden på året. Tempade henne också och hon hade 37.0 (hennes snitt är 37.3) så något lägre men inte så mycket. Är det kvar imorgon får vi ringa och rådfråga veterinär. När hon får sånt på sommaren försvinner det dock på en dag. Men då är det ju insektssäsong och det beror på knott och förhoppningsvis är det så denna gången också och borta imorgon. Det blev helt enkelt bara en liten promenad med min prinsessa idag.
 
En utav bölderna.. 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2015-10-11 22:53:45

Det finns ju fortfarande mycket knott så jag tror att det lägger sig :) håller tummarna!

Svar: Ja, precis. Bara konstigt att hon inte reagerat alls iår på det. Men hoppas det ser bättre ut när jag åker till henne i eftermiddag :)
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela