blondehair.blogg.se

Nytt smink till frilansarkittet

Publicerad 2015-10-28 10:07:00 i Allmänt, Makeupartist, Shopping,

Tack vare att jag gick på International Makeup Center som äger Make Up Store fick vi (utbildningen kostade ju dock..) mycket smink från MUS, dessutom har jag då fått 40% på deras sortiment. Jag använder inte så mycket av deras smink privat men då jag får mycket rabatt köper jag endel därifrån till mitt frilansarkitt. Jag försöker få ihop bra foundationnyanser, då vi endast fick två liquid (torr-normal hy) och två matta (kombinerad-oljig hy). Jag har varit på jakt efter Milk i både liquid och matt, den har dock inte gått att få tag i på varken nätet eller i butik i liquid fick jag tillslut tag på en i nyansen Vanilla, dock är den lite mörkare än vad jag vill ha. I matt fick jag tag på en Milk iallafall. Min tanke var/är att köpa den ljusaste nyansen och den mörkaste. Har ju ett par i mitten och då kan man alltid blanda till en nyans som passar alla. Båda mina borstrengöringar har trasiga lock vilket gör att jag inte kan ha med mig dom i en väska. Fick bli en ny sådan också samt en pensel som var på rean. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela