blondehair.blogg.se

Några hårknep

Publicerad 2015-10-12 14:45:00 i Allmänt,

Mitt hår är nog det jag får mest komplimangner för. Det är rätt långt och förtillfället helt naturligt i sin hårfärg. Eftersom jag vill behålla längden och gärna ha det ännu längre är jag väldigt försiktig med det. Därför tänkte jag ge er tre fakta/knep/tips för att få ett mer hållbart hår/snyggare frisyrer. 
 
1. Blött hår saknar en vätemolekyl som binds när håret är helt torrt. Om du ska volymföna, föna då till håret är helt torrt.
 
2. Sov med håret i en fläta. Utsläppt hår vid sömn slite jättemycket, liksom uppsatt hår på dagen. Skulle du sätta upp håret i en tofs, använd då absolut inte toffs med metallklips.
 
3. Om du använder hårnålar. För att dom ska fästa måste man ha två som korsar varandra. Då lås dom, annars åker dom ut på med en gång. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela