blondehair.blogg.se

Man blir helt knäpp

Publicerad 2015-10-23 14:30:00 i Allmänt, Ätstörning,

Något jag stör mig väldigt mycket på, vilket beror på människors okunnighet, är att många tror att anorexi bara är en diagnos när man bara inte äter. Det finns flera typer av ätstörningar; anorexi, bullimi, uns och ortodoxi, vilket jag först och främst tror att många inte vet om. Ätstörningar är först och främst en psykisk sjukdom, de som utvecklar anorexi syns det på (det gör det såklart även på vissa andra typer av ätstörningar) men hur sjuk man är sitter inte bara i vikten. De allra flesta med ätstörningar har faktiskt inte fysiska symptom. Media fokuserar alltid på extrem-fallen vilket jag kan tycka är lite fel. Dessutom slutar inte alla anorektiker att äta helt, när jag var som sjukast, åt jag ändå flera mål om dagen. Dock hade jag stenkoll på kaloriintaget (vilket var alldeles för lågt) och vad jag stoppade i mig och att jag såg till att träna utöver det. Jag hade ett väldigt svagt hjärta och väldigt lågt BMI för den delen också, som jag tidigare nämnt har jag ju väldigt bra förbränning, och jag vill inte ens tänka på vart jag hade hamnat om jag inte åt alls. Ju mindre näring hjärnan får desto knäppare blir den (anorexi-monstret starkare).
 
I onsdags köpte vi en nice mellisskål "som ser blöt ut" på ikea för bara 12kr haha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela