blondehair.blogg.se

Flykting situationen...

Publicerad 2015-10-14 14:36:00 i Allmänt,

Jag brukar inte skriva jättemycket politikåsikter här på bloggen. Men flykting situationen är verkligen kaos och fruktansvärd och jag blir så förtvivlad att många inte vill hjälpa till. Min pappa och jag hade en konversation om det för ett litet tag sedan och han sa en sak som jag tyckte var så himla klok: "Dom flyr inte mot fattigdomen utan mot kriget". Att människor sitter och tigger för att de inte har pengar är en helt annan femma och många som flyr kommer hit, inte för att dom inte har några pengar utan för att de vill ge sina barn en framtid. Det tror jag att många glömmer av. Många har utbildning och haft ett bra liv, men bott i ett ostabilt land. För 70år sedan var Europa i samma situation..
 
"These aren't Syrians. They’re Europeans trying to get to North Africa during World War II. So next time you think of closing the borders you might want to check with your grandparents."
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2015-10-15 09:01:37

SÅ bra inlägg och så sant.

Svar: :)
swarovskiponnyn.blogg.se

Postat av: Linda

Publicerad 2015-10-15 09:58:21

Väldigt bra inlägg malin! Sant är det också

Svar: tack :D visst är det sant!
swarovskiponnyn.blogg.se

Postat av: Joakim

Publicerad 2015-11-05 17:56:35

Hej, jag förstår din tanke och håller med om den. Men det är mycket som sägs på sociala medier som inte är sant bla ditt inlägg tyvärr. Den där bilden visar Albaner som flyr till Italien under 90-talet, läs själv här:
http://www.metro.se/nyheter/nej-den-har-bilden-visar-inte-flyktingar-under-andra-varldskriget/EVHoiA!5jCYjXdAHMlE/

Svar: Där ser man, tack för den informationen. Det kan vara mycket på internet som inte stämmer, men oavsett är de ju människor och de lär ju inte må bra, dom flyr ju inte för att dom tycker det är kul direkt. Men det är en knepig situation,
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela