blondehair.blogg.se

Ett heltidsjobb i sig

Publicerad 2015-10-27 09:28:00 i Allmänt, Ätstörning,

Något många, inklusive jag själv, glömmer av är att anorexin är ett heltidsjobb i sig att bli frisk ifrån. Ändå kör jag på just nu med ca 75-100% jobb + häst, och innan det 50% jobb + 50% utbildning + häst. Utöver det ska man hinna med massa sjukhusbesök, kämpa sig igenom varje måltid och träffa vänner. Inte konstigt man är trött. Jag kanske ska lyssna på min behandlare och prioritera in lite vila. Tänk vad många som hade blivit glada om deras medicin var mat och vila, haha. För mig är det tvärt om.. suuuck. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2015-10-27 15:13:18

Jag tycker att du ska försöka få in mer vila. Jag har följt din blogg en tid nu och varje gång funderar jag över hur du orkar göra allt du gör. Jag kan förstå att det ger dig energi att ha många bollar i luften, så länge du känner att du får mer energi än du ger. Du behöver vara rädd om dig. Att jobba sig fri från en ätstörning är som sagt ett heltidsjobb i sig och under tillfriskningen är man ofta väldigt skör.
Ta hand om dig <3

Svar: Det har du rätt i, tack <3
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela