blondehair.blogg.se

Alkoholism vs anorexi?

Publicerad 2015-10-05 14:24:00 i Allmänt, Ätstörning,

Något jag kan bli irriterad på är när folk säger att alkoholsim och anorexi är iprincip samma sak när det gäller "beroendet". Visst, är man nykter alkolist så och dricker alkohol så triggar det antaligen lika mycket som att en fd. anorekiker börjar banta igen. Men något som jag tycker inte berörs och som man borde nämna är att alla behöver mat men ingen behöver alkohol. Man lever nog nästan ett längre liv utan att dricka alkohol. Medan mat måste man ha. Man bör äta minst 6 gånger om dagen. Dricker man alkohol 6ggr/dag? Jag säger inte att jag tror det är lätt att bli av med vilket missbruk det än gäller, för det är det inte. Men jag tror att människor med ätstörningar/fd. ätstörningar har det jobbigast av alla om jag ska vara krass. För mat är typ det ända en levande organism verkligen måste ha. Därför äter folk överallt, jämnt. Andra missbruk ser man inte i vardagen konstant och blir därför inte lika triggad/påmind.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela