blondehair.blogg.se

Proteinrik middag

Publicerad 2015-11-04 14:50:00 i Allmänt, Mat/Recept, Ätstörning,

Igår åt jag en väldigt proteinrik middag, torsk med ägg, kvarg och massa grönsaker. Det var iallafall gott och jag tyckte det var rätt kreativt att lägga till ägg i maten. Ägg är ju väldigt mättande och dessutom gillar jag det mycket så det är bra. Jag äter väldigt mycket protein i min kost, jag tycker det är väldigt gott och framförallt mättande vilket jag gillar. Dietisten på kliniken där jag går ska dock kolla över min kost med tanke på att jag äter mycket mer protein i snitt mot allt annat. Men för mig är det bara positivt och med tanke på att jag ändå äter mer än snittet ändå så får jag i mig kolhydrater och fett också. Med andra ord borde det inte vara några konstigheter.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2015-11-04 17:35:10

Hej! Jag undrar varför du äter så mycket protein? bara nyfiken... Är det ätstörningen eller för att du mår bäst av det? Jag håller också på med viktuppgång, men tycker att mättnaden är väldigt ångestfylld och skulle nog tycka det var jobbigare med mer protein. Nu äter nog ganska jämnt fördelat med tillägg av näringsdrycker. Kroppen kräver mer energi för att smälta protein, kanske därför du tycker du behöver äta större kalorimängd?
Btw, fin häst du har :)
Kram

Svar: Lite ätstörningsmässigt måste jag erkänna att det är. Men jag har extremt bra förbränning vilket gör att jag äter mycket mer än snitt kvinnan utan att gå upp i vikt. Om jag inte äter mycket protein blir jag då väldigt hungrig så gillar att äta mer protein.Tack, visst är hon söt min lilla ponny :) Kram
swarovskiponnyn.blogg.se

Postat av: En läsare

Publicerad 2015-11-05 08:19:52

Du påstår att du äter så mycket, men det du lägger upp här på bloggen är rent av bantarmat. Aldrig kompletta måltider m.m, . Börja äta normal mat istället. Pasta, potatis, fullfeta såser, vanlig mjölk, ost, Och inte bara lightprodukter som kvarg och kokosmjölk. Du kanske ska visa din dietist dina portioner så kommer hon också förstå att det inte motsvarar den kalorimängden du påstår.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela