blondehair.blogg.se

Att åka bil i USA

Publicerad 2015-11-24 18:58:00 i Allmänt, USA 2015,

Igår åkte vi ju som jag tidigare nämnt till Las Vegas. Vi har hyrt en jättefin bil som säkert tog oss fram på de amerikanska motorvägarna. Detta är ju tredje gången jag är i LA och det finns fem stora skillnader jag har märkt när man åker bil i USA.
- Bilarna är generellt mycket större än bilarna hemma.
- Man får göra omkörningar i alla filer vilket tyvärr gör att det kan ligga folk i vänsterfilen och slöa.
- På tala om andra filer, det är inte ovanligt att det är minst 5 filer i bredd på motorvägen, första gången jag besökte staterna var jag helt chockad haha.
- Vägarna runt Los Angeles är sjukt dåliga stundtals. Som att åka på en gusväg typ fast med asfalt såklart. Tyckte de var bättre i Florida.
- Det finns ofta en car-pole fil. Om man är 2 eller fler i bien får man åka i denna samåkningsfil. Den är ungefär lika tom som våra bussfiler, perfekt. Här svävar man verkligen fram.
 
Halva vägen till Las Vegas är det ju öknen. Jag passade då på att fota lite bilder i farten som jag faktiskt tyckte blev rätt bra. Nedan får ni ta del av dessa;
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela