blondehair.blogg.se

Veckoupplägg för Nobless

Publicerad 2015-05-18 14:37:00 i Allmänt, Hästar,

Jag har ju ägt Nobless i över 6 år och har haft liknande ridupplägg från början, ungefär lika många dagar på banan som i naturen. Variera underlag och övningar. Där jag står uppstallad nu är ju ett rent dressyrstall vilket gör att vi inte har tillgång till några hinder på anläggningen. Nu har jag inte känt att det är något extremt problem, vill jag jättegärna hoppa kan jag ju antingen träna på grannstallet, sen har vi ju bommar på travbanan och "hinder" i skogen. Vi har ju fantastiska ridvägar med både underbara galoppsträckor och grymma backar (för att komma till galoppsträckorna). Så det är både styrke och konditionstränings fokus på uteritterna och i dressyren mer skolor och lösgjordhet. När jag rider dressyr skrittar jag alltid av henne för hand ute på vår travbana i gräs. 

Här är veckans preliminära plan för Nobless,
Måndag: Dressyr i paddocken
Tisdag: Promenad 
Onsdag: Mamma rider dressyr i paddocken/manegen
Torsdag: Dressyr i paddocken
Fredag: Uteritt
Lördag: Dressyr barbacka
Söndag: Uteritt
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela