blondehair.blogg.se

Ny vecka, nya möjligheter

Publicerad 2015-05-18 22:19:55 i Allmänt,

Hej!
Nu sitter jag faktiskt i köket och skriver detta efter att ha avslutat mitt kvällsmål och kvällens yatzy omgångar. Jag har jobbat hela dagen vilket var rätt jobbigt faktiskt haha. Vi hade massor att göra så var rätt stressad och sedan var jag supertrött vilket inte underlättade det. Direkt efter en lång arbetsdag åkte jag bara hem, bytte om och åt middag innan jag och mamma åkte ut till stallet. Red ett dressyrpass i paddocken och kom hem någon gång efter åtta. Kvällen har jag spenderat framför datorn med att förbereda lite tidsinställda inlägg för imorgon. Hade fått en fråga om om jag räknar kalorier, tips att sluta osv så det kommer imorgon bland annat.
Inför morgondagen har jag blandade känslor. Ska iallafall börja dagen med en promenad och en podcast med min lilla ponny vilket jag vet kommer att få mig på gott humör. Sedan ska jag upp till sjukhuset för vägning vilket är desto jobbigare. Vågen borde vara uppåt denna vecka tycker jag och det är faktiskt det jag hoppas på. Jag vill gå upp långsamt samtidigt som när/om jag går upp blir jag närmare mitt slutmål och då jag inte behöver gå upp mer. Där mitt hjärta och min kropp fungerar bra. Efter det ska jag in till stan och möta upp Michelle och Emma, två tjejer jag pluggade på högskolan ett år med, kul. Behöver även få med mig lite nödvändigheter i både sminkväg och tablettväg haha.. Vissa saker är roligare än andra.
 
Nu ska jag borta tänderna, äta mitt kalk och sminka av mig, godnatt!

Kommentarer

Postat av: Kajsa-Stina

Publicerad 2015-05-19 09:54:30

Du är så klok min vän och jag älskar ditt sätt att se på saker och ting då du tänker så logiskt och rätt. Du är verkligen så fin ska du veta och en förebild till mig. Jag tycker du är jättestark som kämpar på med jobb även fast du inte mår bra och kämpar med att ta dig ur anorexin på sidan om. Tror det är superviktigt att ha något annat att göra och fokusera sin uppmärksamhet på också då det annars blir ett sådant fokus på maten som det blir i mitt fall. Eftersom jag bara går hemma hela dagarna så är det all min tid som upptas med detta (samtidigt som jag är livrädd att plugga/jobba osv då jag inte har orken till det ännu och inte motivationen heller tyvärr)

Jag önskar dig lycka till på vägningen och vill bara påminna dig om att du är fin precis som du är och du är mycket mer värd än vad vågen visar. Det är verkligen med blandade känslor att ställa sig på den mekaniska apparaten och få sin dom men kom ihåg att det enbart är en siffra som inte definierar dig som person <3 Stor kram vännen och lycka till <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela