blondehair.blogg.se

Livshjulet

Publicerad 2015-05-15 09:28:00 i Allmänt,

Igår när jag jobbade ville jag ha på någon podcast, började kolla i appen och hittade Livshjulet som jag inte hade lyssnat på tidigare. Dom hade mänder med avsnitt med olika kändisar som skulle poängsätta olika delar i livet. Jag hann igenom två avsnitt men blev sugen på att tänka igenom mitt egna liv lite. Tänkte därför poängsätta de 8 delarna i livet som de tar upp i podcasten, från 0-10, lets go!
 
Familj och vänner, 8p
- Jag har världens bästa familj och vänner. De ställer upp för mig även när jag har haft min största "kris" i livet. Jag skulle dock vilja vara snällare mot min familj och bli mer friare och kunna gå ut osv. med mina vänner igen.   
Bostad, 7p
- Jag bor ju hemma men jag älskar mitt rum och gillar vårt hus. Jag har dock en plan hur jag vill ha det i framtiden och där är jag inte än.
Jobb och karriär, 9p
- Just nu jobbar jag precis så mycket som jag vill och till hösten ska jag börja utbildningen jag drömmer om. 
Ekonomi, 6p
- Jag är väldigt ekonomisk och visst har jag pengar så jag klarar mig. Men jag vill göra smarta investeringar samtidigt som jag gillar lyx. Det kräver cash. 
Hälsa, kost och motion, 3p
- Denna var riktigt svår att poängsätta. En person som inte hade haft anorexi men som hade ätit den typ av mat som jag gör och tränat så mycket som jag ändå gör hade ansetts som väldigt hälsosam och duktig. Men jag är ju inte frisk och därför är det ju inte optimalt kanske. 
Fritid, 8p
- Jag är ju i stallet stor del av min fritid och det ser jag alltid till att göra tid för. Ibland på gott och ont kanske. Men det är min fristad.
Personlig utveckling, 7p
- Ätstörningen har fått mig att ändra mitt tankesätt mycket och jag har blivit mycket mognare "mentalt". Jag har fått en helt annan förståelse för mig själv och andra. Jag vågade ta steget att söka till Make Up Artist utbildning istället för att till hösten fortsätta på det trygga ekonomispåret. Det är jag stolt över. 
Kärlek, 0p
- Haha, den lättast. Tyvärr ingen kärlek i mitt liv för tillfället men det har ju sina anledningar. I sommar hoppas jag dock att det blir lite mer kilfokus i mitt liv.. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela