blondehair.blogg.se

Hår rosett

Publicerad 2015-05-30 09:38:00 i Allmänt,

Igår ville jag testa mig på denna rosetten utav mitt hår, inte för att det är min typ av stil att gå runt med men det är kul att experimentera lite. Hade dock för långt hår så halva håret stack ut på baksidan.

Såhär gjorde jag iallafall;
1. Sätt upp håret i en HÖG knut/luftögla med håret hängande över ansiktet/framåt.
2. Dela knuten/luftöglan i mitten.
3. Ta allt överflödigt hår som ligger fram över ansiktet och ta det i mitten av knuten så det blir mitten partiet i rosetten.
4. Fäst mittendelen med några hårspännen på bakisdan.
5. Fluffa till rosett delarna lite med fingrarna.
KLART 

Kommentarer

Postat av: Kajsa-Stina

Publicerad 2015-05-30 09:57:17

Så himla fint kära du! Har alltid undrat hur man gör söta hårkreationer och att du delar med dig om steg-för-steg om hur man gör är ju toppen! Ska definitivt testa på att göra denna frisyr själv (får se hur det går dock haha) men jag hoppas på att jag lyckas minst lika bra som du gjort! Hoppas du mår fint idag vännen och att du får en härlig lördag i det vackra vädret <3 Massor av kramar till dig <3

Svar: Åh, tack så mycket. Du kommer säkert få till den minst lika bra :) Dagen har börjat bra i stallet trots regn så har en skön känsla i kroppen. Hoppas det är detsamma för dig. Kram <3
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela