blondehair.blogg.se

Äntligen motiverad

Publicerad 2015-05-06 12:06:40 i Allmänt, Ätstörning,

Igår gick det upp för mig att jag är närmare min inläggningsvikt än min utskrivningsvikt. Då förtsod jag allvaret igen. Jag ska inte tillbaka. Jag SKA börja på min Makeup Artist utbildning i augusti och jag tänker inte vara inlagd under sommaren. I stallet har jag känt mig svagare och svagare och det märkte jag idag när jag var ute och red i skogen att jag tyckte det var jobbigt att rida lätt, stå i fältsits och vara aktiv i sadeln. Nu äntligen har jag hittat min motivation. Fuskar jag skadar jag bara mig själv. Det spelar ju ingen roll om det står rätt kaloriantal i appen så mamma "godkänner det" om jag ändå inte fått i mig det. Det är ju inte mamma som väger sig, utan jag. Nu står lunchen i ugnen och fastän det är med ångest är jag redo. Nästa vägning ska jag ha gått upp några hekton. Jag ska visa dem alla att jag kan. Utan inläggning igen. Jag är starkare än monstret. Nu jävlar!
 

Kommentarer

Postat av: Kajsa-Stina

Publicerad 2015-05-06 18:31:46

Åh gud vad glad jag blir att höra att du är motiverad och villig att ge allt och kriga dig igenom denna jävla sjukdom en gång för alla! Det är inte lätt att bli frisk från anorexin men jag är helt övertygad om att allt slit och kämpande kommer att vara såå värt det i slutändan då man får må bra igen och med vetskapen att man faktiskt klarade av att besegra monstret och vunnit sitt liv tillbaka! <3

Jag tror på dig och vet att du kommer klara av detta vännen! Vi ska klara oss ur detta tillsammans och stötta varandra igenom detta <3 Vi är starka och förtjänar det allra bästa vilket är att få må bra och vara nöjda med oss själva igen! Stor kram och massa pepp till dig <3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela