blondehair.blogg.se

Hårtips

Publicerad 2015-03-28 12:58:07 i Allmänt, Mode,

Jag får ofta kommenterar om mitt hår, både från vänner, bekanta och random instagramföljare. Tänkte därför ge mina bästa hårtips!
 
- Bra hårprodukter. Jag använder schampoo, balsam och inpackning från Maria Nila. Glöm inte att använd iordningen schampoo, inpackning och sist balsam. Det beror på att balsam stänger hårstråna. Tvätta dessutom inte håret allt för ofta. 
 
- Olja, ger liv, glans och härlig doft. Jag använder en från Loreal faktiskt, vi har Moroccan Oil hemma som mamma är beroende av, men jag tyckte inte den oljan passade mitt hår.
 
- Undvik värmeprodukter som lock- och plattänger samt hårspray.
 
- Borsta inte håret när det är blött, hårstråna går oftare av då.
 
- Sov med fläta och jag undviker generellt att ha håret i högre toffsar/knutar osv då det sliter jättemycket. Ha dessutom aldrig toffs med metallbit.
 
- I vår tänkte jag också investera i en Mason Pearson hårborste, rätt dyra för att vara en hårborste men de ska vara underbara för håret.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela